Imorgon drar 50-turnén igång!

Hösten 2011 tillträdde jag som vice ordförande för idrottsnämnden i Stockholm. Jag har ambitionen att hela Stockholm ska vara en fantastisk idrottsstad och jag är övertygad om att vår stad har potential att bli ännu bättre än idag. Som en del i att lära känna idrottsstaden Stockholm, från öst till väst och nord till syd, genomför jag under 2012 något jag valt att kalla 50-turnén.

Idén är enkel, jag kommer att ungefär en gång i veckan testa en ny idrottsaktivitet som staden erbjuder. Jag ska testa allt från löpspår och utegym till simhallar och badminton, och jag ska göra det i Stockholms alla stadsdelar. Allt som allt blir det 50 olika idrottsaktiviteter i Stockholm stad. Du som följer min blogg kommer att kunna följa med på min resa genom idrottsstockholm, både genom att jag dokumenterar mina upplevelser här och genom att hänga med mig på en runda löpspåret eller skidspåret.

Varför gör jag det här? Förutom att jag tycker det ska bli riktigt roligt har jag två huvudskäl. Det ena handlar om att lära känna den verksamhet vi i idrottsnämnden ansvarar för, inte bara där jag bor utan i hela staden. Det andra handlar om att lära känna er, stockholmare som också brinner för Stockholm som idrottsstad.

Den 28 januari testar jag skridskobanan i Vasaparken mellan 11 och 12.30 så kom dit, åk lite skridskor och prata idrottspolitik!

Matilda, Emilia Bjuggren och Petra efter milen

Har du tips på någon idrotts- eller motionsaktivitet i staden som jag borde testa? Tipsa mig!

Published by

emiliabjuggren

Arbetsmarknads- och idrottsborgarråd i Stockholms stad

3 thoughts on “Imorgon drar 50-turnén igång!

  1. Fäktningen i Stockholm har producerat flertalet olympier och som motionssport är den något som passar alla från unga till äldre. Oglamoröst, endast uppmärksammat var 4’e år men värt att prova någon gång. FFF och DIF är väl störst i kommun.

  2. …eller sportskytte, ännu en sport som likt ridsporten inte bara är jämställd mellan könen utan också får oförtjänt med dynga. Finns flertalet föreningar runt om i kommun som säkert skulle vilja få besök!

Kommentarer inaktiverade.