Högre taxor, minskad valfrihet och en dålig affär.

Just nu befinner jag mig på resande fot (kommer fler uppdateringar om besöket här i München senare), så det här inlägget blir väldigt kort men ändå viktigt. Idag offentligörs försäljningen av driften av Högdalens sim- och idrottshall. Det är en minst sagt märklig upphandling som i praktiken innebär högre taxor och mindre valfrihet för stockholmarna, och som dessutom ger 6 miljoner i minskade intäkter för stadens idrottsverksamhet. För den som menar allvar med att vi ska satsa på idrott och folkhälsa är det uppenbart att det är 6 miljoner som hade gjort bättre nytta om de satsas på idottsverksamheten. Läs gärna mitt längre uttalande i pressmeddelandet här.

Published by

emiliabjuggren

Arbetsmarknads- och idrottsborgarråd i Stockholms stad

2 thoughts on “Högre taxor, minskad valfrihet och en dålig affär.

  1. […] Emilia Bjuggren Tankar och utmaningar – Främst idrott, folkhälsa och bostäder Gå till innehåll HemOm Emilia Bjuggren50-turnénIdrott & folkhälsaKonkurrensutsättningen av stadens sim- och idrottshallarMedia ← Högre taxor, minskad valfrihet och en dålig affär. […]

  2. […] Den kurs vi var med på riktar sig alltså endast till tonårstjejer och temat för dagen var stress. Kursledaren Carro förklarade vad som sker i kroppen när vi blir stressade och hur kortvarig stress kan vara positivt när kroppen fylls av adrenalin, medan långvarig stress är negativ eftersom kroppen då börjar utsöndra kortisol. Sedan fick vi diskutera hur man kan hantera stress på olika sätt och sista halvtimmen så fick vi testa yoga. Tjejerna som gick kursen var väldigt positiva och själv känner jag att jag verkligen hade velat gå samma kurs när jag själv gick in i tonåren! Det är fantastiskt att se vilken bra verksamhet som erbjuds i stadens simhallar och det känns som en kniv i hjärtat att majoriteten i stadshuset istället för att utveckla verksamheten har påbörjat en privatisering av simhallarna. […]

Kommentarer inaktiverade.