Tyck till om idrotten i Stockholm!

Under 2012 har idrottsnämnden fått i uppdrag att ta fram ett nytt idrottspolitiskt program för Stockholm. Det nya programmet ska ersätta programmet som klubbades 2005 när Py Börjesson (S) var idrottsborgarråd.

Redan ny efterlyser idrottsförvaltningen era åsikter: ”Hur ska vi i Stockholms stad få fler att röra på sig, motionera och börja idrotta? Hur kan vi få de som är aktiva idag att inte sluta, utan fortsätta livet ut? Vad gör vi bra och vad kan vi göra bättre?” Bidra med dina åsikter och idéer här: http://www.stockholm.se/tyckomidrott

Som vice ordförande i idrottsnämnden deltar jag i den politiska referensgruppen som arbetar med det nya idrottspolitiska programmet så det går också bra att lämna era åsikter och idéer direkt till mig så tar jag med mig dem i arbetet! Är du aktiv i en idrottsförening eller håller på med någon rolig spontanidrott som du tycker att jag borde testa som en del i min 50-turné så tipsa gärna om det också.

Published by

emiliabjuggren

Arbetsmarknads- och idrottsborgarråd i Stockholms stad