5 km genom Skärholmen – 20:e aktivieten

Igår var det dags för Skärholmsloppet (http://skarholmsloppet.se/), 5 km genom Skärholmens natur, höghus och galleria!

Vi var ungefär 700 personer som sprang loppet i härligt vårväder och med en peppande publik! Jag upplevde att intresset bland de boende i området var relativt stort vilket kändes fantastiskt roligt. Att det finns möjlighet att springa glädjefyllda lopp runt om i hela staden tror jag är en enorm möjlighet att locka fler att motionera med löpdojor.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Här kan du se videoklippet som gjorts av några från Kungssätra LSS. De har förevigat Skärholmsloppet 2012 och bland annat intervjuat mig inför loppet (3,20 in i filmen). 1.57 in i detta klipp kan man höra hur det gick!

Published by

emiliabjuggren

Arbetsmarknads- och idrottsborgarråd i Stockholms stad

2 thoughts on “5 km genom Skärholmen – 20:e aktivieten

  1. Hej Emilia och Catharina!

    Bra jobbat igår, maila mig om ni vill ha länken till den film som vi på Kungssätra LSS-boende gjorde under loppet.
    Det finns en färdigklippt kopia där bla ni båda blir intervjuade, den läggs efter godkännande av div bossar ut på Youtube. Till dess får ni en smyglänk av mig.

    /Tommy Fagerberg
    (Kungssätra LSS)

Kommentarer inaktiverade.