Fryshusandan – tack för nomineringen

Idag blev jag nominerad som eldsjäl till Fryshusandan, för mitt engagemang för barn och ungas rätt och möjlighet till idrott och motion. Det är en smickrande nominering som gör mig enormt glad, förstås. Det är också en uppmuntrande nominering, som peppar mig att arbeta ännu hårdare. Tack för nomineringen, och tack för alla fina ord jag fått från olika personer med anledning av nomineringen!

Viljan att göra skillnad är antagligen en av de främsta drivkrafterna till att bli politiker. I opposition är det inte alltid det går att göra den skillnad jag önskar att jag kunde göra för Stockholms idrottande barn och unga. Ibland, som när vi stoppade hyreschocken som skulle ha slagit hårt mot Stockholms ridskoleelever, är den positiva skillnad jag haft möjlighet att göra i min roll som politiker väldigt direkt. Samtidigt vet jag att jag och mina partikamrater skulle kunna göra så otroligt mycket mer för idrottandet i den här staden, ifall det var vi som satt i majoritet. Efter 2014 hoppas jag att ni ger oss chansen! 

Ps. Om du vill rösta, på mig eller någon annan av de eldsjälar som nominerats, gör det här. 🙂

Published by

emiliabjuggren

Arbetsmarknads- och idrottsborgarråd i Stockholms stad

One thought on “Fryshusandan – tack för nomineringen

Kommentarer inaktiverade.