Kistaloppet! – 31:a aktiviteten

Vi var ett litet gäng sossar som laddat i flera veckor och i lördags var det dags för start i Kistaloppet! Starten gick mellan Kista Galleria och Kista Science tower och banan gick sedan genom Kista Galleria, ut på Järvafältet och tillbaka till Kista genom Akalla och Husby. Det var en ganska flack bana, men slutade i några sega backar. Kombinationen av betongstad och öppen natur är helt oslagbar. Att Kistaloppet är ett mixat lopp tycker jag också är stämningshöjande.

Någon som undrar hur det gick? 
Jag är nöjd! Mitt mål var att klara mig under timmen och jag sprang in på 57:57 så det kändes helt okej. De första 5 km tog jag rygg på en grabb i grön Husby t-shirt, så stor tacksamhet till honom. Ännu större tacksamhet känner jag till grabben som stod och hejade på i Akalla, utan den peppen vet jag inte om jag hade orkat med de sista två km!

Den enda i vårt gäng som var missnöjd med sin egen tid var hen som sprang på 41:02… Annars var vi alla väldigt glada efter loppet och började direkt prata om nästa år. Kistaloppet är helt klart det roligaste lopp jag sprungit!

Detta bildspel kräver JavaScript.

Tips till arrangörerna:

  • Försök dra banan längs mjukare underlag på Järvafältet, det blir mycket asfalt i bostadsområdena
  • Fördela vattenstationerna lite mer längs banan, det blev mycket vatten i början och inget under andra halvan
Published by

emiliabjuggren

Arbetsmarknads- och idrottsborgarråd i Stockholms stad