Idrottsboom i Söderort

I Stockholm har vi ett fantastiskt föreningsliv, fyllt av kämpaglöd och engagemang. Samtidigt står idrotten inför stora utmaningar pga anläggningsbristen. När vi tillträdde efter valet tillsatte vi en extra idrottsmiljard för att öka investeringstakten. Utan den idrottsmiljarden hade flera av våra idrottssatsningar inte varit genomförbara.

Genom idogt slit omvandlas visionen och satsningarna till konkreta resultat och nästa vecka klubbar vi äntligen besluten av dessa efterlängtade idrottssatsningar.

  1. En dubbel idrottshall och en 11-spels fotbollsplan vid Kämpetorpskolan
  2. Ny träningshall för skridsko och bandy på Gubbängen
  3. En idrottshall i Västberga
  4. Två nya konstgräsplaner på Vårbergs IP

gubbangen_vyorbyleden_01

Jag har full förståelse att situationen ibland upplevs som frustrerande. Det tar lite tid att bygga en hållbar stad med långsiktiga investeringar, inte bara för dagens idrottande ungdom utan även framtidens. Men, våra prioriteringar börjar nu ge resultat och jag hoppas att vi får förtroende att fortsätta den positiva utveckling som vi nu har initierat. Drivkraften det ger mig när jag ser resultaten av en aktivt förd idrottspolitik får mig att fortsätta kämpa för att göra Stockholm till en än bättre idrottsstad.

Med dessa fyra nya tillskott i staden kommer vi skapa fler idrottsytor som gynnar både föreningslivet och alla motionerande stockholmare. Och dessa beslut är väl värda att fira!

Published by

emiliabjuggren

Arbetsmarknads- och idrottsborgarråd i Stockholms stad