Kyligt väder men glädjefylld vecka

Veckan har varit blåsig och kall. Snöflingorna har vid ett flertal tillfällen gjort oss påminda om att inte ta våren för given. Jag kommer rent vädermässigt att snabbt lägga denna vecka bakom mig. Men! Som en positiv och varm ljusglimt avslutar jag denna vecka med att blicka tillbaka på veckans alla invigningar. Jag inledde veckan i måndags med att åka till Vällingby för att inviga Grimstahallen. Omgiven av Grimstasskolans elever så genomförde vi gemensamt den officiella invigningen av hallen. Ett efterlängtat tillskott för områdets föreningsliv som också kommer kunna nyttja hallen på eftermiddagar och kvällar.

Det bar i torsdags vidare till Gärdesskolan. Där hade jag äran att tillsammans med de eleverna inviga den nya konstgräsplanen. Även den tillgänglig för så väl föreningsliv som skolans elever. Där emellan hann jag dessutom med en sväng till strömmen för att släppa ut 10.000 öringar. Detta för att öka möjligheterna att fiska mitt i stan, men också för att uppmärksamma vikten av ett hållbart fiske.

Våren har aldrig varit mer efterlängtad än nu. Till dess bjuder jag på dessa bilder då vi skapar bättre förutsättningar för stadens idrottsliv.

(Rubrikbilden är tagen av Fortum)

Published by

emiliabjuggren

Arbetsmarknads- och idrottsborgarråd i Stockholms stad